OWNER MEMBERS

bukan nak kata aku nie baik ke tak??

Assalamualaikum,
Nak kata aku ni baik xde r.tapi sebelum kau nak tegur orang tu cermin muka kau tu dulu. Kalau ilmu sekakang kera xpyh r. jangan duk perasan bgus r. bukan sifat aku ni. Sebelum kau nak perbetulkan diri orang lain. Perbetulkan diri kau dulu. Aku walaupun xberapa baik tapi aku tahu yang mana hak dan yang mana batil. Boleh bezakan yang mana baik dan yang mana buruk. Aku ada akal fikiran. So aku boleh fikir r. tak payah r kau nak main bahasa kias-kias ngan aku. Aku hidup lebih lama ngan kau. Berbagai-bagai orang aku berkawan. Aku paling benci kalau orang yang nasihat aku tu perasan dia bagus. Kalu perangai bajet sempurna kau pergi ceramah orang lain r dulu. Yang baik aku jadikan teladan dan yang buruk aku jadikan sempadan. Kita perbetulkan dahulu hati dan perasaan kita tu baru boleh nak perbetulkan orang lain. Setiap orang tidak sama perangai. Lain orang lain ragam dan perangai.

p/s : sorry yea kalau post saya sedikit emosional. 

En Lelaki Misteri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan